بازاریابی عصبی در سالهای اخیر محبوبیت فراوانی یافته است. در ادامه به چند نمونه از کاربرد بازاریابی عصبی اشاره میشود.
استفاده از رنگ و صداهای موثر برای بیشتر
به عقیده روانشناسان و عصب شناسان صدا و رنگ تأثیر قابل توجهی بر روی ذهن انسان دارد. علاوه بر این، منظره و صدا به شدت در هم تنیده میشوند. موسیقی با یک باس قوی باعث میشود افراد ناخودآگاه به اشیای تاریک علاقهمند شوند، در حالی که موسیقی با تکیه بر فرکانسهای بالا، توجه به اشیاء نورانی را جلب میکند. در یک آزمایش، کالاهای یکسانی در دو قفسه سیاه و سفید قرار داده شد و پخش موسیقی با صدای بلند باعث گردید مردم بیشتر از قفسه سفید کالای مورد نظر را بردارند، در حالی که پخش موسیقی با فرکانس کم باعث شد مردم بیشتر به سمت قفسههای سیاه متمایل شوند.(توصیه میکنیم برای مطالعه بیشتر از اسرار به از وب سایت نوروژین کمک بگیرید)
القاء کمبود کالا در تبلیغات
اشخاصی که تمایل زیادی به منحصر بفرد بودن دارند ترجیح میدهند این را بشنوند که وقتی کالایی را نخرند، متضرر میشوند. در حالی که افرادی که تمایلی زیادی به خاص بودن ندارند، ترجیح میدهند در مورد منافع حاصل از کالا بشنوند. برای افراد دسته اول باید از عناوینی مانند “مطمئن شوید نسخه جدید را از دست نمیدهید” استفاده کرد.
استفاده از پاداشهای ظریف برای تأثیرگذاری بر مشتریان به صورت آنلاین
بسیاری از گاهها بر روی پاداش تأخیری متمرکز شدهاند، مانند دادن امتیاز مشخص به ازای هر تا در های بعدی مشتری بتواند به ازای آنها تخفیف بگیرد. در حالی که این یک استراتژی خوب برای جذب مشتری است، میتوان قدرت پاداشدهی را مؤثرتر استفاده کرد زمانی که پاداش بلندمدت به خوبی با پاداش کوتاهمدت ترکیب شود. به عنوان نمونه استفاده از عبارت “انتخاب عالی” یا “تبریک” هنگامی که مشتری کالایی را به صورت آنلاین در سبد خود قرار میدهد روشی مؤثر در پاداش دهی کوتاه مدت است.ایجاد یک فرآیند طراحی کارآمد برای محصولات
در حالی که نظرسنجی از مصرف کنندگان در مورد طراحی یک محصول خاص مفید است، بهتر است این موضوع را بدون این که به طور مستقیم از آنها بپرسید، اندازهگیری کنید. برای مثال برخی محققین انواع گزینههای بستهبندی را برای چیزهایی مثل شکلات بررسی نمودند. با استفاده از ابزارهایی مانند ردیابی مسیر چشم و تحلیل آن، بازاریابان میتوانند عناصر طراحی که مؤثر نیستند را شناسایی کرده و با انعکاس دادن به بخش طراحی آن را برطرف نمایند.
منبع:businessforce.ir
NeuroMarketing استفاده ,حالی ,طراحی ,موسیقی ,پاداش ,مشتری ,بازاریابی عصبی ,صورت آنلاین ,مردم بیشتر ,ترجیح میدهند منبع
درباره این سایت